PROGRAM ÇIKTILARI

1.  İşletmenin ve uluslararası ticaretin farklı alanlarıyla ilgili kavram ve teorileri kurumlarla ilintili problemleri çözmek için kullanmak. Bölümümüzün mezunları dış ticaret firmaları, çokuluslu şirketler, banka ve sigorta şirketleri, perakende sektörü, reklam ajansları ve lojistik firmalarında orta ve üst düzey yönetici olarak iş yaşamına katılabilmektedir.

2. İşletmenin ve uluslararası ticaretin uzmanları olarak uygun nitel ve nicel analitik teknikleri kullanarak kararlar almak.

3. Yerel, bölgesel ve uluslararası pazarların nasıl faaliyet gösterdiğini ve sosyal ekonomik ve kültürel konuların işletme ve uluslararası ticaret kararlarını nasıl etkilediğini analiz etmek.

4. İş ve uluslararası ticaret çevresinde gerekli olan takım çalışması ve liderlik becerilerini göstermek.

5. İşletme ve ticaret ile ilgili problemleri değerlendirmeye ve çözmeye yarayacak gerekli kaynakların nasıl elde edileceğine dair araştırma becerilerine sahip olmak

6. Bilgi ve iletişim teknolojilerini ticaret, işletme, muhasebe, pazarlama ve ekonomi alanlarında ileri bilgisayar programları ile birlikte kullanmak.

7. Temel lojistik, uluslararası ticaret ve ticari operasyon hizmetlerini anlamak ve gerçekleştirmek için gereken temel kavramları ve terminolojiyi uygulayın.

8. Uluslararası Ticaret, İşletme ve yönetim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için yabancı bir dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla iletişim kurmak.

9. Uluslararası ticaret, işletme, temel lojistik ve muhasebe faaliyetlerini anlamak ve gerçekleştirmek için gereken temel kavramları ve terminolojiyi uygulamak.

10. Uluslararası ticaret ve ticari operasyonlarla ilgili hukuk ve yasal çevre hakkında bir anlayış geliştirmek.

11. Çeşitli uluslararası organizasyon yapılarını, operasyon yönetiminin ve kalite yönetiminin doğasını tanımlamak ve proje yönetimi araçları ile süreçlerini kullanarak etkili proje planları tasarlamak.

12. İşle ve uluslararası ticaretle ilgili sorunlarla uğraşırken etik, ekonomik, sosyal ve çevresel konular hakkında farkındalık kazanmak ve uluslararası pazarlardaki iş ve ticaret uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği teşvik etmek için stratejiler üretmek.